Izglītība
Aizkraukles novada vidusskola

Aprīlī visos Latvijas reģionos notika projekta “Skola 2030” tiešsaistes konferences “Praktiski. Lietpratībai”. 12. aprīlī Zemgales konferencē desmit Aizkraukles novada izglītības iestāžu pedagogi dalījās ar savu pieredzi.

Kokneses pamatskolas – attīstības centra izglītības metodiķes Elīna Māliņa un Ineta Gerasimova dalījās ar savu pieredzes stāstu par izmantotajām izglītības tehnoloģijām ikdienas darbā, kuras palīdz bērniem ar speciālām vajadzībām nodrošināt kvalitatīvu un jēgpilnu mācību saturu.

Ilze Apsīte, Skrīveru pirmsskolas izglītības iestādes “Sprīdītis” pirmsskolas skolotāja, stāstīja par to, kā izmantot tehnoloģijas nodarbībās, lietojot pirmsskolā mācīšanās platformu skolo.lv, Photon robotu un citus digitālos risinājumus.

Pļaviņu vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Sandra Silirova dalījās pieredzē, kā radošuma elementu iekļaušana mācību procesā skolēnos rosina lielāku interesi par latviešu valodu un literatūru.

Ruta Dišereite, Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas Latvijas un pasaules vēstures, sociālās un pilsoniskās jomas vidusskolas kursu skolotāja, vēstīja par to, kā spēle “Bingo” var palīdzēt laikus un kvalitatīvi sniegt atgriezenisko saiti, veicināt un atbalstīt mācīšanos.

Bebru pamatskolas skolotājas Vineta Grinšpone un Lāsma Gūte dalījās pieredzē par izveidotu mācību stundu, kurā integrēta starppriekšmetu saikne ģeogrāfijā un bioloģijā tematā “Koku izpēte skolas pagalmā'”.

Pieredzes stāstā ģeogrāfijas skolotāja Žanna Murahina, Aizkraukles novada vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja, sniedza priekšstatu par programmas Young Innovators metodēm un rīkiem.

Ineses Vancānes, Ilmāra Gaiša Kokneses vidusskolas angļu valodas skolotājas, pieredzes stāsts vēstīja par laikus sniegtu kvalitatīvu atgriezenisko saiti mācīšanās atbalstam un mācību procesa pilnveidei.

No Ilzes Ielejas, Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas direktora vietnieces izglītības jomā un matemātikas skolotājas, guvām ieskatu pieredzē, kā izmantot “Zīmuļa stratēģiju”, lai mācītu skolēniem strādāt ar matemātikas uzdevumu tekstiem, lai veiksmīgāk tos uztvertu un atrisinātu problēmas.

Aizkraukles novada Izglītības pārvalde lepojas, ka Aizkraukles novada izglītības iestādēs strādā radoši, pieredzes bagāti pedagogi, kuri stāsta par savām metodēm, paņēmieniem, jaunajām mācīšanās stratēģijām, spēj pieņemt un realizēt pārmaiņas mūsdienīga mācību procesa organizēšanā, pārvar grūtības un īsteno kompetenču pieeju mācību saturā, dalās pieredzē ar kolēģiem. Izglītības pārvalde katram pedagogam, kas Zemgales reģiona konferencē dalījās savā pieredzē, pateicībā ir sarūpējusi dāvanu kartes, kuras tuvākajā laikā tiks nogādātas izglītības iestādēs.

“Mēs gribam pateikt vislielāko paldies ikvienam skolotājam un vadītājam, kas strādā, lai pilnveidotais mācību saturs un pieeja tiktu iedzīvināti visā Latvijā. Paldies, ka jūs turpināt darīt, risināt, padarīt ieraugāmu labo, paveikto, svinēt mazās uzvaras, it īpaši tagad – laikā, kad ir liela smaguma sajūta plecos,” uzsver Skola2030 vadītāja Zane Oliņa, “Lielas pārmaiņas nenotiek ātri, tās prasa lielu pacietību un lielu darbu, un tieši tāpēc tik ļoti svarīga ir pleca sajūta, ko skolotāji var sniegt viens otram. Mēs visi esam ceļabiedri, ir svarīgi to neaizmirst.”

28. aprīlī noslēguma konferencē “Virzība. Sadarbība. Atbalsts. Lietpratībai.” izglītības iestāžu un pašvaldību izglītības pārvalžu vadītāji, kā arī rīcībpolitikas veidotāji, savu uzmanību vērsa uz pārmaiņu vadību skolās. Noslēguma konferencē runājām par jautājumiem, ar ko saskaras katras mācību iestādes vadītājs: kā būt skolai, kurā katrs bērns svarīgs? Kā būt skolai, kurā mācās visi? Kā būt vadītājam – skolas izaugsmes virzītājam? Kā radīt vajadzību, vēlmi un iespējas skolēnu profesionālajai izaugsmei?