Iepriekšējais mācību periods, kas noritēja attālinātas mācīšanās režīmā, pašsaprotami bija liels izaicinājums gan skolu pedagogiem, gan informācijas tehnoloģiju (IT) speciālistiem. Šogad, atgriežoties pie darba klasēs, atkal veidojas jaunas metodes un priekšstati par tehnoloģijām bagātinātu vai nodrošinātu mācību procesu – mācības notiek hibrīdnodarbībās, kurās iesaistās gan fiziski, gan virtuāli klātesoši izglītotāji un izglītojamie. Strauji pilnveidojam vai iegūstam jaunas prasmes darbā ar tehnoloģijām, tajā skaitā ar interaktīvajiem monitoriem, kas ierīkoti jau 39 klašu telpās abās skolas ēkās.
Kādas tehnoloģiju iestrādes un jaunievedumi raksturo mūsu skolu 2022. gadā? Jau kopš 2021. gada nogales skolā IT mentoru darbam gatavojas un paralēli kolēģus atbalsta trīs skolotājas: Žanna Murahina, Kristīne Balta un Aija Romanovska. Mentoru darbs ir savstarpēji koordinēts un plānots, aizsāktā pedagogu izglītošana turpināsies arī pavasara brīvdienās.
Interešu izglītībā datorskolotāji ir raduši iespēju papildus robotikas pulciņam atvērt vēl divas tehnoloģijās balstītas programmas: Elektronikas pamati un 3D konstruēšana un druka, to apguvējiem pieejamas atbilstošas šajā gadā iegādātas iekārtas. Iespējams, ka šī virziena neformālā izglītošanās ar nākamo mācību gadu vēl jāpaplašina, jo bez pieminētajiem arī vēl citi datorskolotāju izstrādātie mācību moduļi izrādījušies skolēniem un vecākiem ļoti interesējoši.
Skolēni, kuri izvēlas savam vidusskolas mācību “grozam” specializētos priekšmetus Datorizētā projektēšana vai Digitālais dizains apgūst specifiskas IT prasmes gan strādājot tādās projektēšanas sistēmās kā Auto Cad, Libre Cad, SketchUp, gan veidojot dizaina darbus lietotnēs Tinkercad, Canva, 5D Planner, programmās Inkscape, Gimp, Blender. Savukārt priekšmetā Uzņēmējdarbības pamati skolēni veido savus mācību e- veikalus un gūst ieskatu e- komercijas zinībās.
Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju prasmes un gatavība tās vairot noderēs skolotājām Laumai Riekstiņai, Kristīnei Baltai, Zanei Sirmacei- Liedskalniņai un Gunita Elksnei, uzsākot līdzdalību jaunā starptautiskā Erasmus + projektā, kurā skolotājas dziļāk iepazīs pētniecībā balstītas mācīšanās principus un e-rīkus tās īstenošanai.
Gan skolas administrācija un pedagogi, gan skolēnu pašpārvalde un Eko padome uzkrāj un publicē datus, veic saziņu un sadarbību, tiekas sapulcēs e-vidē.
Šajā mācību gadā desmitklasniekiem ir jauna pieredze – viņi apgūst programmēšanu on- line stundās kopā ar citu Latvijas skolu jauniešiem, jo skola
uzsākusi sadarbību ar mācību uzņēmumu “Datorium”. Visās pārējās klasēs pāreju uz jaunā mācību satura pasniegšanu nodrošina ANV datorskolotāji, kuri daudz laika velta saistošu nodarbību sagatavošanai. Vairāki skolēni izvēlējušies 12. klasē apgūt programmēšanas padziļināto kursu un skolotājs Guntis Romanovskis uzsācis gatavošanos tā realizācijai.
Apkopojot un analizējot līdzšinējo pieredzi un prognozējamās vajadzības, skolai ir radīts jauns trīs gadu IT jomas attīstības plāns, kurš aptver gan infrastruktūras, gan administratīvo pasākumu, gan tālakizglītošanās virzienus. Tas kalpos kā turpmāko darbību loģiskas secības un jomas mērķtiecīgas attīstības pamats.
Pēdējais laiks izglītotājiem nav bijis viegls, taču tas mums ir devis jaunu stimulu informācijas tehnoloģiju jēgpilnam un produktīvam izmantojumam.