Eiropas solidaritātes projektā “Ko sēsi, to pļausi!” (Nr. 2023-1-LV02-ESC30-SOL-000146261) jauniešu telpās Skrīveros 30. septembrī notika logotipa ideju darbnīca, kuru vadīja grafiskā dizainere un “LIANA VALIS” zīmola radītāja Liāna Merņaka-Ņikitina.
Skrīveros šī gada pavasarī tika atvērtas telpas jauniešiem un darbu sāka jaunatnes lietu darbiniece, un tieši šobrīd notiek aktīvs darbs jauniešiem draudzīgākas un saistošākas vides veidošanā, lai motivētu apmeklēt jauniešu telpas un kopīgi tajās darboties.
Pirmais un svarīgākais solidaritātes projekta “Ko sēsi, to pļausi!” darba grupas mērķis ir veidot katram novada jaunietim drošu vidi pašizpausmei un sniegt atbalstu dzīves un karjeras izaugsmei nepieciešamo prasmju attīstīšanā ar neformālās izglītības metodēm, tajā skaitā mācīties darot. Tā radās ideja izzināt grafiskā dizainera profesiju un kopīgi radīt logo jauniešu telpām Skrīveros. Jauniešiem bija iespēja izzināt grafiskā dizainera profesijas būtību un dažādas viņus interesējošas nianses, klausīties raksta autores lekciju par ilgtspējīga vizuālā tēla veidošanu, kopīgi darboties jauniešu telpu logotipa izstrādē, diskutējot par vērtībām, kuras viņi vēlas ar šo logo atklāt sabiedrībai.
Sarunu un diskusiju ceļā, ņemot vērā jauniešu asociācijas par jauniešu telpām, izkristalizējās trīs idejas. Pirmā ideja bija par tukšumu, kas šobrīd tiek aizpildīts, ar to apzīmējot gan aktīvo darbu ar jauniešiem, kas šobrīd notiek Skrīveros, gan arī “tukšās” telpas, kas šobrīd ikdienā jau tiek aizpildītas, jauniešiem apmeklējot pasākumus. Otrā ideja bija par “pilnumu” jeb to, cik īsā laikā šī telpa un tukšums ir aizpildījies ar dažādiem notikumiem. Trešā ideja – kāpnes, kas simbolizē gan jauniešu telpu atrašanās vietu ēkas bēniņos jeb jumta stāvā, gan jaunatnes jomas izaugsmi Skrīveros un jauniešu personīgo izaugsmi.
Kopīgi nosakot vērtības, izpildot dažādus uzdevumus, radoši darbojoties grupās un individuāli, meklējot idejas un “spēlējoties” ar kopīgi radītajām logo skicēm, tika radīts logo pamats jauniešu telpu Skrīveros logotipam, kura pēcapstrādi un digitālo materiālu sagatavošanu projekta aktivitātē ir uzņēmusies pieaicinātā grafiskā dizainere Liāna Merņaka-Ņikitina.
Lai arī uzdevums nebija viegls un prasīja vairākas stundas aktīvas iesaistes, radošu ideju meklēšanu un spēju fokusēties, iedziļināties un uzdrošināties kritiski vērtēt kā savas, tā arī citu idejas, jaunieši ar šo uzdevumu tika galā veiksmīgi. Kā atzina grafiskā dizainere, šī viņas pieredzē ir bijusi viena no tām meistarklasēm, kurā jaunieši iesaistījušies visaizrautīgāk un radījuši virkni ļoti dažādu, labu un ilgtspējīgu ideju ar izsvērtu pamatojumu.
Projektu līdzfinansē Eiropas Savienība. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus un viedokli un ne obligāti Eiropas Savienības, Eiropas Komisijas vai Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras viedokli, kuras nav atbildīgas par tajā ietvertās informācijas jebkādu izmantošanu.