Bieži vien iedzīvotāju vidū izskan viedoklis, ka sociālais darbinieks attālākajos pagastos nav sasniedzams un netiek veikta apsekošana dzīvesvietā. Atgādinām, ka jebkuram iedzīvotājam ir tiesības vērsties pie jebkura sociālā darbinieka visā Aizkraukles novada teritorijā un saņemt palīdzību sociālo problēmu risināšanā.
Aizkraukles novada Sociālā dienesta darbinieki ikdienas klientu pieņemšanu nodrošina sešos teritoriālajos punktos – Aizkrauklē, Skrīveros, Koknesē, Pļaviņās, Neretā un Jaunjelgavā – bijušo sociālo dienestu ēkās. Vismaz reizi mēnesī tiek nodrošināti arī izbraukumi uz klientu apkalpošanas centriem, kas atrodas pagastu pakalpojumu centros. Nepieciešamības gadījumā pēc klientu lūguma izbraukumi tiek organizēti biežāk. Par šādu nepieciešamību aicinām sazināties ar atbildīgo darbinieku vai nodaļas vadītāju.
Ir situācijas, kad nav nepieciešama sociālā darbinieka klātbūtne, piemēram, lai iesniegtu iesniegumu pabalstam jubilejā, veselības aprūpei, nodotu ar mājokli saistītu izdevumu kvītis, ja ir piešķirts mājokļa pabalsts. Šādus iesniegumus var atstāt jebkura pagasta klientu apkalpošanas centrā, un darbinieki tos nodos tālāk atbildīgajam darbiniekam.
Nepieciešamības gadījumā par sociālajiem pakalpojumiem (aprūpes pakalpojumi, asistenta pakalpojumi, sociālās rehabilitācijas pakalpojumi u. c.) konsultāciju var saņemt, sazinoties ar nodaļas vadītāju Lindu Pozņiaku pa tālruni +371 26452194. Par sociālās palīdzības jautājumiem (sociālās palīdzības pabalstiem) var sazināties ar nodaļas vadītāju Inesi Nikoņenoku pa tālruni +371 64901025.
Tāpat bieži vien iedzīvotāji uzdod jautājumu, kādēļ sociālais darbinieks neapmeklē slimos un vecos iedzīvotājus dzīvesvietā. Sociālā darbinieka profesijas standarts neparedz apmeklēt dzīvesvietā klientus, lai tikai parunātos vai apraudzītu. Sociālais darbinieks apmeklē klientus dzīvesvietā, ja ir nepieciešama pirmreizēja novērtēšana, ja persona vēlas saņemt kādu sociālo pakalpojumu un nepieciešams izvērtēt personas funkcionālās spējas, kā arī gadījumos, ja ir saņemta informācija no ārstniecības personas vai kāda iedzīvotāja, ka persona atrodas bezpalīdzīgā stāvoklī un ir nepieciešams piesaistīt personai kādu sociālo pakalpojumu vai sniegt sociālo palīdzību.