Šodienas skolotāja būtība ir spēja pielāgoties, spēja mainīties līdzi laikam un vēlēšanās mācīties. Dzīve un apstākļi visapkārt attīstās strauji, līdz ar tiem mainās arī skolēni, tādēļ skolotājam ir jābūt tam, kurš mainās līdzi – ir jābūt atvērtam jauninājumiem un ar interesi jāadaptējās jaunajos apstākļos. Nepārtraukta izglītošanās, jaunu mācību metožu meklēšana un apguve – tā ir mūsdienīga skolotāja ikdiena. Viena no iespējām pedagogu profesionālai pilnveidei un personības izaugsmei ir programma “Erasmus+”.
Programmas mērķis ir mūžizglītības veidā atbalstīt cilvēku profesionālo un personisko attīstību izglītības un apmācības jomā, tādējādi veicinot ilgtspējīgu izaugsmi, darba vietu kvalitāti, kā arī sekmējot inovāciju un stiprinot Eiropas identitāti un aktīvu pilsoniskumu. Tā ir svarīgs instruments Eiropas izglītības telpas izveidei, atbalstot Eiropas stratēģiskās sadarbības īstenošanu izglītības un apmācības jomā.
Kokneses pamatskola – attīstības centrs ir aktīvs un veiksmīgs Erasmus+ projektu realizētājs un 2021. gadā saņēma Erasmus akreditāciju līdz 2027.gadam, kas apliecina izglītības iestādes prasmi īstenot augstas kvalitātes mobilitātes. 2021./2022.mācību gadā skola īstenoja akreditētā projekta piecas mobilitātes, lai gūtu jaunas zināšanas un iepazītos ar labāko starptautisko pieredzi inovatīvu un modernu mācību metožu, darba organizācijas formu pielietošanai izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, apgūtu Eiropas pieredzi mūsdienīgas izglītības nodrošināšanai, veicinātu efektīvu digitālās izglītības procesu norisi skolā, sekmētu pedagogu personības, profesionalitātes, pozitīvās domāšanas un pašpilnveides kompetences attīstīšanu un uzlabotu pedagogu svešvalodu zināšanas un izpratni par Eiropas kultūrām un valstīm, attīstot Eiropas pilsoniskuma un identitātes izjūtu.
Speciālās izglītības skolotāja Elīna Māliņa un izglītības psiholoģe Elita Feodorova devās mobilitātes braucienā uz kursiem “Art Therapy for children with special needs” (“Mākslas terapija bērniem ar speciālām vajadzībām”) Itālijas galvaspilsētā. Roma ir viens no rietumu civilizācijas “šūpuļiem”, bagāta ar apbrīnas vērtiem arhitektūras pieminekļiem, vieta, kur apgūt mākslas terapiju, lai tās elementus ieviestu ikdienas izglītības procesā, tādējādi, to padarot harmoniskāku un jēgpilnāku Kopā ar pedagogiem no Portugāles, Spānijas un Slovēnijas, profesionāla mūzikas terapeita un psihologa vadībā, dalībnieki guva ieskatu par mākslas terapiju, tās veidiem un pielietošanas mērķiem, lai pozitīvi ietekmētu cilvēka garīgo veselību, paaugstinātu pašvērtējumu, mazinātu trauksmi, kā arī veidotu pozitīvu uzvedības modeli. Terapija kalpo ikvienam, kam nepieciešams emocionāls atbalsts.
Uz Barselonu Spānijā devās speciālās izglītības skolotāja Lāsma Gūte un Individuālā mācību procesa metodiskās jomas vadītāja Maija Zeilāne, lai piedalītos mobilitātes braucienā uz kursiem “Special educational needs and disability an innovative approach (“Speciālās izglītības vajadzības un invaliditāte – inovatīva pieeja”). Kopā ar kolēģiem no citām Eiropas valstīm tika atkārtotas un padziļinātas zināšanas par skolēniem ar dažādām mācīšanās problēmām: uzmanības deficītu, diskalkuliju, disgrāfiju, disleksiju, uzsverot to diagnosticēšanas nozīmi agrīnā vecumposmā, aktualizētas dažādas pedagoģijas metodes, mācīšanas stratēģijas, izglītības procesa un uzdevumu veidošanas pamatprincipi.
Kursos “Creative use of technology in the classroom” (“Radoša tehnoloģiju izmantošana klasē”) Maltā IT mentore Elīna Ivanāne papildināja savu profesionālo kompetenci par dažādu mūsdienu tehnoloģiju jēgpilnu izmantošanu klasē. Mūsdienās tehnoloģijas nepārtraukti pilnveidojas, atbilstoši mainīgajam un daudzveidīgajam pieprasījumam. Kursos tika apskatītas un praktiski izmēģinātas dažādas tiešsaistes platformas, tīmekļa vietnes un programmas, kas sniedz iespēju veidot daudzpusīgu, interesantu un izzinošu mācību procesu gan tiešsaistē, gan hibrīdapmācībās. Grupu darbā tika izmēģināti dažādi digitālie risinājumi prezentācijas sagatavošanai, viktorīnu (testu) veidošanai, jaunās ielas apguvei, sadarbības nodrošināšanai skolēniem savā starpā un skolēniem ar pedagogu. Pēc izmēģinājuma darbībām tika analizētas konkrēto rīku pielietošanas efektivitāte, izvērtētas izmantošanas iespējas konkrētā izglītības procesā. Mācību procesā tika gūtas jaunas idejas turpmākajam darbam, izmantojot dažādas IT tehnoloģijas.
Savukārt, izglītības iestādes bibliotekāre Aija Kārkliņa un speciālās izglītības skolotāja Malda Sokolovska pilnveidoja savas profesionālās kompetences Spānijas pilsētā Malagā, mācoties kursos “Inclusive education” (“Iekļaujoša izglītība”). Kopā ar pedagogiem no Ungārijas, Portugāles, Vācijas dalībnieces iepazina ne tikai citu Eiropas valstu izglītības sistēmas, bet arī aktualizēja UNESCO deviņus zelta likumus iekļaujošā izglītībā, diskutēja par to ievērošanu skolās, apguva dažādas metodes un tehnikas mūsdienīgas izglītības nodrošināšanai, skolēnu iekļaušanai klases kopienā. Liela uzmanība tika pievērsta emocijām un jūtām, izspēlējot iedomātas situācijas un nosakot noteiktas emociju/jūtu vietas atrašanās cilvēka ķermenī.
Direktores vietniece metodiskajā darbā Inese Svence un speciālās izglītības skolotāja Ineta Gerasimova devās mobilitātes braucienā uz kursiem “Teaching in a 21st century school” (“Mācīšana 21. gadsimta skolā”) Portugālē, lai kopā ar Eiropas valstu skolotājiem no Austrijas, Itālijas, Čehijas, Rumānijas, Vācijas un Polijas apmainītos ar atziņām un pieredzi par mācīšanas procesu, diskutētu par stratēģijām, metodēm, resursiem diferencētai un personalizētai mācīšanai, kā arī apgūtu jaunus “instrumentus”, kas veicinātu izglītības inovācijas un stimulētu IKT izmantošanu skolās, balstoties uz 21. gadsimta skolēnu pamatkompetencēm. Kursu dalībnieki iepazinās ar daudzām lietojumprogrammām, treneri prezentēja dažādas mūsdienu mācību, zināšanu apguves un komunikācijas metožu platformas.
2022. gada vasarā Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājiem bija lieliska iespēja ne tikai atpūsties un uzkrāt spēkus nākošajam mācību gadam, bet arī, izmantojot programmas Erasmus+ ietvaros piedāvātos kursus, papildināt savu pedagoģisko kompetenci starptautiskā līmenī. Erasmus+ programma sniedz neizmērāmu pievienoto vērtību – tā ir izglītošanās un praktiska komunikācijas prasmju trenēšana un pilnveidošana angļu valodā, tā ir iespēja iepazīt valsti, tās kultūras mantojumu.