Šonedēļ Aizkraukles novada pašvaldība saņēmusi ziņu no Valsts ieņēmumu dienesta (VID), ka no 24. oktobri VID pārtrauc līdzdarbību Aizkraukles klientu apkalpošanas centrā. Tas nozīmē, ka turpmāk VID speciālisti apmeklētājus vairs nepieņems klātienē, bet aicina iedzīvotājus izmantot digitālos pakalpojumus.
VID uzskata, ka, attīstoties iedzīvotāju digitālajām prasmēm, aizvien mazāka kļūst nepieciešamība VID pakalpojumu klātienes pieteikšanai. Turklāt ievērojami resursi ir ieguldīti tieši VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), tādējādi būtiski samazinot nepieciešamību apmeklēt klientu apkalpošanas centrus klātienē. Tāpēc līdz ar līgumu termiņu beigām VID pārtrauks klientu pieņemšanu klātienē visos Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros, klātienes konsultācijas saglabājot vien tajās vietās, kur konsultanti strādā VID piederošajās telpās.
Aizkraukles Valsts un pašvaldību vienotā klientu apkalpošanas centra vadītāja Laura Mikulova informē, ka Aizkraukles klientu apkalpošanas centrs turpmāk sniegs atbalstu iedzīvotājiem digitālo VID pakalpojumus saņemšanā. Te palīdzēs ar algas nodokļa grāmatiņas iesniegšanu un izmaiņu veikšanu tajā, iedzīvotāju gada ienākuma nodokļa deklarāciju iesniegšanu, elektroniskās deklarēšanās sistēmas EDS paroles iegūšanu un palīdzību šīs sistēmas lietošanā.
Jāatzīst, ka šo pakalpojumu sniegšana pilnā apmērā gan palielinās Aizkraukles klientu apkalpošanas centra darbinieku noslodzi, tāpēc atsevišķos periodos apkalpošanu centrā klientiem būs jāgaida ilgāk. Aicinām iedzīvotājus ar sapratni izturēties pret klientu apkalpošanas centra darbiniekiem un radušos situāciju.