Šogad rudenī noslēdzies viens no nozīmīgākajiem Kokneses novada domes projektiem HANSA jeb "Hanzas vērtības ilgtspējīgai sadarbībai", kas ilga no 2015.gada oktobra un kurā kopā darbojās vienpadsmit partneri no trijām valstīm – Latvijas, Igaunijas un Zvedrijas. Projekta noslēguma sanāksme tika organizēta 25.septembrī vadošā partnera – Gotlandes tūrisma attīstības aģentūras "Inspiration Gotland" pārstāvētajā pilsētā Visbijā. Reizē ar noslēguma sanāksmi tika īstenota pēdējā kopīgā aktivitāte – IT mārketinga apmācības projekta partneru tūrisma speciālistiem. No Kokneses apmācībās un projekta sanāksmē piedalījās Tūrisma un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Anita Šmite, informācijas konsultante Santa Midere un projekta koordinatore Māra Bitāne.
Septembra mēnesī tika īstenotas noslēdzošās aktivitātes projektā – izveidots Kokneses novada reprezentatīvais buklets, kā arī tūristiem domāta salokāma karte vairākās valodās, kas kalpos kā novada mārketinga materiāls izstādēs, gadatirgos, reģionālos un starptautiskos tūrisma pasākumos. Vēl A6 šosejas malā Kokneses centrā uzstādīts āra baneris ar Kokneses - Hanzas pilsētas simboliku, lai veicinātu Kokneses atpazīstamību kā kādreiz varenajai Hanzas savienībai piederošu vietu.
Visā projekta īstenošanas laikā Kokneses novads ir īstenojis ļoti vērtīgas aktivitātes, kas nesīs savu ieguldījumu ilgtermiņā Kokneses tēla veidošanā un atpazīstamības veicināšanā saistībā ar Hanzas savienību. No vietējām aktivitātēm jāuzsver āra interaktīvā stenda ierīkošana tūristiem pieejamā vietā pie TIC ēkas, novada tūrisma mājaslapas www.visitkoknese.lv vizuālā un funkcionālā uzlabošana, oriģinālā dizaina suvenīru līnijas izveide, mobilās lietotnes "Explore Koknese" izveidošana, telšu, gadatirgus aprīkojuma un mēbeļu iegāde, viduslaiku vēstures klubu iesaiste Sama svētku programmā, tūrisma informatīvo materiālu izdošana u.c.
Kopīgajās aktivitātes ar citiem partneriem ir izveidots tūrisma buklets sešās valodās, kurā aprakstītas apskates vietas katra partnera pilsētā. Mediju vizītēs Koknesē ir viesojušies ārzemju blogeri un žurnālisti, pēc tam vēstot par piedzīvoto dažādās interneta vietnēs, tādējādi reprezentējot arī Koknesi. Svarīgs ieguvums ir kontakti Latvijas un ārzemju tūrisma profesionāļu vidū un starptautiska līmeņa projekta koordinēšanas prasmju attīstīšana. Daudzi profesionāļi no projekta partneru pilsētām ir atzinuši, ka Kokneses lielākās vērtības ir unikālā ainava un pilsdrupu atrašanās divu upju krastos, dabas skaistums, lauku miers un relaksācija, sama zupa kā kulinārā tūrisma produkts un makšķerēšanas iespējas, kas, īstenojot mārketinga aktivitātes, ļautu piesaistīt ārzemju viesus, kuriem interesē tieši šis atpūtas veids.
Visas aktivitātes veiktas, īstenojot projekta mērķi - popularizēt vēsturiskās Hanzas savienības vērtības, kas vēl mūsdienās, lielākā vai mazākā mērā, sastopamas katrā partnera pilsētā un, sadarbojoties projekta partneriem, veidot jaunus tūrisma produktus un piedāvājumus, lai kopīgi attīstītu Hanzu par vadošo tūrisma zīmolu Baltijas jūras reģionā.
Kokneses novada projekta budžets ir 104 883,65 euro, no tā 89 151,10 euro ir Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējums, 10 488,37 euro – pašvaldības finansējums un 5244,18 euro - valsts dotācija.
Par Centrālbaltijas jūras reģiona programmu: www.centralbaltic.eu
Informācija par projektu:
http://koknese.lv/projekts_hansa
https://www.facebook.com/ExploreHANSA
Informāciju sagatavoja:
Māra Bitāne, projekta koordinatore,
Kokneses novada dome, T.65133636