Sabiedrība
problēmjautājumu risināšana

Pašvaldības mobilajā lietotnē iedzīvotāji aktīvi izmanto sadaļu “Ziņo pašvaldībai”, norādot uz situācijām un vietām, kurās jāveic remontdarbi, uzlabojumi vai jārisina kāda problēma. Ierasts, ka pašvaldība sniedz atbildi komentāru sadaļā un ziņojuma statuss tiek mainīts no “risinām” uz “izdarīts” brīdī, kad jautājums atrisināts.

Komentāru sadaļā ierosinājumu autori dažkārt uzdod papildjautājumus, piemēram: “Cik ilgi var risināt?”, “Kas tiek risināts?”, kā arī ir ticis ievietots komentārs: “Interesanti, kas šo aplikāciju apkalpo, vai tā pati persona, kas pieņem zvanus, pirms iedzīvotāji tiekas pagastiņos ar Aizkraukles novada vadītājiem?”.

Ar pašvaldības mobilo lietotni ikdienā strādā vairāku iestāžu un administrācijas nodaļu darbinieki, publicējot pasākumus, aktualizējot informāciju par tūrisma objektiem un citas aktualitātes. Savukārt ierosinājumiem sadaļā “Ziņo pašvaldībai” līdzi seko Sabiedrisko attiecību nodaļa. Problēmas risināšanā ir iesaistītas vairākas puses – darbinieks, kurš seko līdzi ierosinājumiem aplikācijā, un darbinieks vai darbinieki, kuri jautājumu risina un sniedz atbildi.

Ikviens, kurš iesniedzis ierosinājumu, to sadaļā redz publiski, un sākotnēji tā statuss tiek definēts kā “jauns”. Tiklīdz Sabiedrisko attiecību nodaļas darbinieks ierosinājumu ir atvēris un tā saturu nosūtījis pašvaldības kolēģim, kas problēmu varētu atrisināt un sniegt atbildi, statuss tiek nomainīts uz “risinām”. Savukārt tad, kad pašvaldība visu iespējamo no savas puses ir izdarījusi vai problēmu novērsusi, ziņojuma statuss tiek nomainīts uz “izdarīts”.

Atbildot uz jautājumu “Cik ilgi var risināt?”, vēlamies vērst uzmanību, ka pašvaldības darbiniekiem ir jāveic plānotie ikdienas pienākumi, izvērtējot prioritātes, un dažkārt problēmu risināšanai nepieciešams ilgāks laiks, piemēram, kad jāpasūta kādas salauztas vai nokalpojušas konstrukcijas detaļas un jāgaida to piegāde, kad problēmu risināšana atkarīga no uzņēmumiem, ar kuriem noslēgts līgums par darbu veikšanu. Pašvaldība nevar atrisināt problēmu, kas nav tās kompetencē, bet var nodot informāciju problēmas risināšanā iesaistītajām iestādēm un uzņēmumiem, piemēram, valsts SIA “Latvijas Valsts ceļi”.

Pašvaldības mērķis nav kādu aizskart vai izteikt kritiku ierosinājumu autoriem, gluži pretēji, pašvaldība novērtē iedzīvotāju iesaisti un ņem vērā ierosinājumus.

Komentāru sadaļā pie pašvaldības atbildēm augšējā labajā stūrī ir norāde “PAŠVALDĪBA”, pēc tās var orientēties un skaidri zināt, ka atbildi sagatavojis pašvaldības darbinieks. Tāpat vēršam uzmanību, ka ikviens ierosinājums un komentārs, izņemot pašvaldības sniegto atbildi, ir anonīms. Pašvaldības darbiniekam nav redzams iesniedzēja vārds, uzvārds vai citi personu dati, izņemot tālruņa numuru. Tālrunis dažkārt tiek izmantots saziņai ar ierosinājuma autoru, lai precizētu ierosinājuma saturu vai ziņotu par ierosinājuma dzēšanu, ja tas saturējis datus, kas ļauj identificēt citu fizisku personu, pārkāpjot Fizisko personu datu aizsardzības likumu. Tālruņu numurus pašvaldības darbinieki nenodod trešajām personām, kas nav tiešā veidā iesaistītas jautājuma risināšanā, un tie arī nav redzami citiem lietotājiem.

Aizkraukles novada mobilā lietotne pieejama lejupielādei: