3. martā Jaunjelgavas vidusskolā uz tikšanos pulcējās Aizkraukles novada vispārizglītojošo skolu direktori. Šī tikšanās bija turpinājums pirms divām Skrīveru vidusskolā aizsāktajai diskusijai par skolu tīkla attīstības iespējām novadā. Šoreiz diskusijā un radošajā procesā iesaistījās arī darba grupa, kas izstrādā Aizkraukles novada izglītības jomas attīstības stratēģiju, tajā darbojas deputāti un pašvaldības darbinieki.
Pasākumu ievadīja Jaunjelgavas vidusskolas pirmklasnieku sveiciens un absolventu klases priekšnesums, īsā skečā atainojot savu redzējumu par skolā pavadītajiem 12 gadiem. Tam sekoja direktores Laumas Mīlīgas prezentācija par līdzšinējo skolas darbību un attīstības plāniem.
Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs Leons Līdums savā uzrunā īsi ieskicēja jaunākās tendences Izglītības ministrijas iecerētajā skolu tīkla optimizācijas plānā, kas paredz krietni stingrāku kritēriju noteikšanu arī pamatskolu līmenī tām skolām, kuras varēs saņemt valsts finansējumu pedagogu atalgojumam un mācību procesa nodrošināšanai, kas ir vērstas uz ievērojamu skolu kopskaita samazināšanu. Vienlaikus tiek saglabāts nosacījums, ka sākumskolas posmam jāatrodas pēc iespējas tuvāk bērna dzīvesvietai.
Tikšanās Jaunjelgavas vidusskolā notika radošā, produktīvā gaisotnē, jo uz to skolu direktori tika aicināti ierasties ar izpildītu mājasdarbu – sagatavotu SVID (stiprās un vājas puses, iespējas un draudi) analīzi, un visi tam bija godam sagatavojušies. Tādēļ darbs ritēja raiti – klātesošie sadalījās grupās un vidusskolu direktori sprieda par pamatskolu veikto analīzi, savukārt pamatskolu vadītāji analizēja vidusskolu kolēģu sagatavoto materiālu. Par vidusskolu iespējām piesaistīt skolēnus debatēja arī deputāti un darbinieki, jo šis jautājums pašlaik novadā ir viens no aktuālākajiem.
Šajā dienā paveiktais ir labs atspēriena punkts turpmākajam darbam, domājot par skolu tīkla attīstību novadā. Paldies Aizkraukles novada Izglītības pārvaldes vadītājai Sarmītei Kļaviņai un viņas komandai par veiksmīgi organizēto tikšanos un darba grupas ievadīšanu darba ritmā, strādājot pie novada izglītības attīstības stratēģijas izveides.